Krakersy serowe

23 października




Przepraszam was za opóźnienia z pojawianiem się obiecanych postów. Niestety problemy z internetem uniemożliwiały mi umieszczanie przepisów. Mam nadzieje, że będzie już działał sprawnie i wpisów będzie więcej. :)

Szukałam ostatnio ciekawych przekąsek do piwa, które mogłyby zrobić konkurencję wszechobecnym chipsom. Polecam. Bardzo smakowały, a oprócz tego świetnie się je robi, ponieważ wystarczy pokroić rozwałkowane ciasto już na blasze, a krakersy same się skurczą i nie połączą się w piekarniku :)


Krakersy serowe

Składniki:
  • 2 szkl mąki pszennej
  • 75 g posiekanego masła
  • 1/2 szkl wody
  • 120 g startego na drobnych oczkach sera cheddar
  • 1 łyżeczka soli + do oprószenia
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • ew. papryka w proszku

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki miksujemy. Przykrywamy folią spożywczą i chłodzimy w lodówce przez godzinę.
2. Ciasto wyjmujemy w lodówki po upływie godziny i bardzo cienko rozwałkowujemy na nienatłuszczonej blaszce. Można lekko podsypywać mąką, jeśli to konieczne. Okrągłym nożem do pizzy kroimy ciasto na kwadraty. Krakersy nakłuwamy widelcem. Oprószamy solą (i papryką).
3. Pieczemy do zezłocenia w 220 stopniach.


Może Ci się spodobać

3 komentarze

  1. Chyba czytasz w moich myślach. Wczoraj kupiłam kawior i tak sobie myślałam, że przydałyby się do niego jakieś pyszne krakersiki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dla wielbicieli wszelkich chrupiących przekąsek, do których oczywiści należę - przepis idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Veronica, kocie-smaki - To świetnie. :) W takim razie zachęcam do pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń