Kluski szare, przecieraki

07 września


Przyznaję, tym razem nie przyłożyłam się do zrobienia dobrego zdjęcia. Jednak doszłam do wniosku, że przecieraków i tak nie zdołam przedstawić atrakcyjnie...

Niezbyt piękne, kaloryczne, ale za to bardzo smaczne. Słyszałam, że to tradycyjne polskie danie, jednak wiele regionów jednocześnie uważa je za swój typowy przysmak regionalny. Kto był pierwszy? Nie mam pojęcia, ale zjem z przyjemnością :)


Kluski szare


Składniki:

  • 1 kg ziemniaków
  • 30 dag mąki
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
Do odsmażenia:

  • masło
  • kwaśna śmietana

Przygotowanie:

1. Ziemniaki myjemy, obieramy i ścieramy na tarce o małych oczkach. Jeżeli pojawi się dużo wody, część możemy odlać.
2. Doprawiamy solą i pieprzem, wbijamy jajko. Następnie dodajemy mąkę i mieszamy. Masa musi być dosyć zwarta. W razie potrzeby należy dodać więcej mąki.
3. W garnku gotujemy osoloną wodę. Nabieramy masę łyżką i powstałe w ten sposób kluski od razu wrzucamy do wrzącej wody. Gotujemy ok. 10-15 min., co jakiś czas mieszając, by nie przywarły do dna. Odcedzamy.
4. Możemy podawać natychmiast okraszone cebulką, jednak ja preferuję odsmażane (na patelni roztapiam masło, podsmażam na nim przecieraki, na koniec dodaję parę łyżek kwaśnej śmietany).


Może Ci się spodobać

8 komentarze

  1. Dziwne, u mnie nigdy nie jadało się przecierek. To nie ten region. ;) Niemniej, chciałabym ich spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. W domu podajemy z rozdrobnionym białym serem i podsmażonym boczkiem z cebulką:)! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również nie znam tych klusek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. zjeść takie podsmażone z boczkiem albo na słonince... wymiękam... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz o nich słyszę ale dobrze wiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie kluski robił mój Dziadek. Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem dlaczego, ale u nas w domu mówi się na te kluski szarpoki...:)

    OdpowiedzUsuń