środa, 22 sierpnia 2012

Superszybkie ciasto ze śliwkami



Ciasto dosyć popularne, znane pewnie większości czytelników bloga. :)
Ucierane ciasto i owoce. Ekspresowe i bardzo smaczne. 
 Ciasto ze śliwkami

Składniki:
  • śliwki
  • 20 dag. masła
  • 1 szkl. cukru
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 5 jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

1. Mąki mieszamy z proszkiem do pieczenia.
2. Masło ucieramy z cukrem. Następnie dodajemy po jednym jajku, cały czas ucierając.
3. Do masy dodajemy mąki wymieszane z proszkiem. Dokładnie mieszamy mikresem.
4. Śliwki myjemy, osuszamy i przekrawamy na pół.
5. Formę do pieczenia natłuszczamy i obsypujemy bułką tartą. Do formy wylewamy ciasto, układamy na nim przekrojone na pół śliwki.
6. Ciasto pieczemy ok. 40 min. w 180 stopniach. Po upieczeniu można posypać cukrem pudrem.


18 komentarzy:

Tygrysica pisze...

Wygląda cudnie.

Aga pisze...

Uwielbiam takie ciasto:)

Helen pisze...

Ciasto na czasie, bo sezon na śliwki trwa:)

Paulina pisze...

ciasto ze śliwkami... mniam mniam:D lubię ten smak:D

Basia pisze...

Patrząc na te cudne zdjęcia zrobiłam się głodna i przypomniał mi się smak dzieciństwa!!!
Pozdrawiam serdecznie!

GrowingUp pisze...

Muszę zrobić, mam ostatnio ochotę na takie;)

justka2712 pisze...

Pyszności! :)

Schokolade Inspirationen pisze...

Ale wyrośnięte:)
pewnie zapach też musiał być kuszący..

Karmel-itka. pisze...

pyszne, bez dwóch zdań!

Samantha pisze...

Super smacznie wygląda ! Pozdrawiam :)

amaranthrose pisze...

Wygląda przepysznie.
Wypróbuje w najbliższym czasie:)

Anonimowy pisze...

Właśnie wstawiłam je do piekarnika! Wygląda bajecznie, mam nadzieję że tak też będzie smakować. Chomik pozdrawia (www.chomikwkuchni.bloog.pl)

Joanna Urbaniak pisze...

Chomik - to świetnie :) w takim razie proszę napisać czy smakowało :)

Make-up Kakuna pisze...

Skorzystałam z przepisu, dziś upiekłam. Ciasto wyszło bardzo dobre. :)

Ewa Jakubowska pisze...

Wygląda smakowicie jestem ciekawa jak smakowałby z mirabelkami ?:)

Joanna Urbaniak pisze...

Ewa Jakubowska - myślę, że mirabelki pasowałyby doskonale :)

Anonimowy pisze...

Ciasto przepyszne ! Wczoraj zrobiłam je i wyszło naprawde cudowne, jeszcze na wierzchu posypałam kruszonka. Polecam ten przepis. :)

Anonimowy pisze...

Ciasto zrobiłam tydzień temu,blaszka była pusta w drugim dniu:)),dziś piekę drugi raz.Jest naprawdę znakomite,szybciutko się piecze - bardzo,bardzo polecam:)