Bliny czekoladowe szwajcarskich Maîtres chocolatiers.

07 grudnia


Wyśmienite. Pod warunkiem, że lubimy smak gorzkiej czekolady. Przepis na bliny znalazłam w magazynie Kuchnia, wydanie październikowe. Podczas smażenia czekolada delikatnie się roztapia. Najlepiej komponują się z lodami, jednak nie miałam mrożonych jagód, w związku z czym użyłam gotowych lodów. Polecam.

Czekoladowe bliny z kulką lodów jagodowych


Składniki:

Lody:

  • 400 g mrożonych jagód
  • 250 g jogurtu jagodowego
  • 50 g cukru pudru
Bliny:

  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 2 jajka
  • 100 ml mleka
  • 1 łyżka stołowa proszku do pieczenia
  • 150 g mąki
  • 1 łyżka stołowa kakao
  • 1 białko
  • szczypta soli
  • 30 g cukru
  • tłuszcz do smażenia (słonina lub masło)
  • cukier puder i pokrojona w cienkie paseczki bazylia do dekoracji

Przygotowanie:

1. Zamrożone jagody, jogurt oraz cukier puder miksujemy razem za pomocą blendera. Powstałą masę lodową przekładamy do miski i odstawiamy na około pół godziny do zamrażalnika.
2. W między czasie kruszymy czekoladę na drobne kawałeczki. 
3. Jajka łączymy z mlekiem, proszkiem do pieczenia, mąką i kakao – mieszamy aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Białko ze szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę. Następnie dodajemy do niej powoli cukier. Po tym delikatnie dodajemy ubite białko oraz kawałki czekolady do masy kakaowej. 
4. Rozgrzewamy dobrze patelnię, potem smarujemy ją słoniną lub masłem - cienką warstwą. Nakładamy ciasto i smażymy do zrumienienia po obu stronach.
5. Przed podaniem nakładamy na talerzyki po ok. 4-5 blinów i dajemy do nich po jednej kulce lodów jagodowych. Bliny posypujemy cukrem pudrem a lody dekorujemy paskami bazylii.

Może Ci się spodobać

3 komentarze

  1. Zaśliniłam klawiaturę!
    Uwielbiam placki każdego rodzaju, ale w życiu nie wpadłam na serwowanie ich z lodami. I te kolory! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sue - oj to radzę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też zwróciłam uwagę na ten przepis:) Smakowicie to wygląda:)

    OdpowiedzUsuń