Mus bananowy

21 listopada



Przepis zanotowałam parę lat temu podczas oglądania programu Pascala Brodnickiego. Wyglądał tak apetycznie, że nie mogłam się oprzeć i zrobiłam go dzień później. Okazał się być wyśmienity. Dlatego nie mam pojęcia, czemu od tamtej pory zrobiłam go zaledwie raz. W sobotę przygotowałam mus po raz kolejny i bardzo żałuję, że pozostały po nim już tylko zdjęcia... 

Mus bananowy


Składniki:

  • 4 dojrzałe banany (takie z kilkoma brązowymi plamkami)
  • 1 cytryna
  • 2 torebki cukru waniliowego
  • 2 łyżki cukru
  • 250 ml śmietanki 36%
  • 2 łyżki białego rumu (bez rumu też jest pyszny)
  • 2 jajka
  • 2 plastry ananasa z puszki (ja wybrałam maliny)
  • 1/2 tabliczki czekolady
  • 1 szczypta soli 

Przygotowanie:
1. Obierz 3 banany ze skórki i zmiksuj je.
2. Dodaj torebkę cukru waniliowego, 2 łyżki cukru, rum i sok z połowy cytryny. Znów włącz mikser.
3. Ubij śmietankę i wymieszaj ją z torebką cukru waniliowego.
4. Oddziel białka od żółtek i ubij je na sztywno z odrobiną soli.
5. Do miski z puree bananowym (nie odwrotnie) przełóż śmietankę i delikatnie wymieszaj.
6. Następnie dodaj do puree pianę z białek i ponownie wymieszaj.
7. Przełóż mus do małych miseczek, nakryj szczelnie folią spożywczą i wstaw na godzinę do lodówki.
8. Dekoracja: Ostatniego banana pokrój w plasterki i polej sokiem z cytryny, ananasy przekrój na 4 części, a z czekolady zrób wiórki za pomocą noża.
9. Tuż przed podaniem każdą miseczkę udekoruj bananem, ananasem, i wiórkami. 

Może Ci się spodobać

9 komentarze

  1. Ale pychota! Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. nie dosyc, że cudowny mus, to te zdjęcia...
    jak tu się nie rozpłynąc przed monitorem? xd


    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłem w autorskim wykonaniu - super.


    www.komentarze.nie.sa.do.reklam.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Banany i czekolada? podoooba mi się taki deserek! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. obok takiego deseru nie da się przejść obojętnie - piękne fotki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach, ale pyszności! Pierwszy raz tutaj zaglądam, ale z pewnością nie ostatni!
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne zdjęcia :) A bananu ja wprost uwielbiam, więc deser dopisuję do ublubionych :)

    OdpowiedzUsuń