Quiche (kisz) z porami.

26 sierpnia


Mój pierwszy kisz. Uwielbiam pory i wreszcie znalazłam danie, w którym są one głównym składnikiem. 

Spodem tradycyjnego quiche jest ciasto kruche, jednak można również wykorzystać ciasto francuskie. Ja tym razem zrobiłam z ciastem francuskim, jednak z pewnością wkrótce wypróbuję ten przepis z ciastem kruchym.


Quiche z porami

Składniki:

Ciasto I:
  • opakowanie ciasta francuskiego 
lub

Ciasto II:
  • 250 g. mąki pszennej
  • 125 g. margaryny
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • żółtko
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
Farsz:
  • 5 porów
  • 2 ząbki czosnku
  • pęczek szczypiorku
  • 3 jajka
  • 3 łyżki śmietany
  • 4 łyżki oliwy
  • sól, pieprz

1. Ciasto I: Formę do tarty smarujemy masłem, wkładamy ciasto, nakłuwamy widelcem.
2. Ciasto II: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Wylepiamy nim formę posmarowaną tłuszczem, a następnie podpiekamy na złoto ok. 10 minut w 180'C.
3. Farsz: Pory kroimy w cienkie krążki, dusimy na oleju ok. 15 min. wraz z drobno posiekanym czosnkiem, od czasu do czasu mieszając. Doprawiamy solą i pieprzem. Lekko studzimy.
4. Jajka mieszamy ze śmietaną, dodajemy pory oraz pokrojony szczypiorek. Dodajemy odrobinę soli i pieprzu. Wylewamy na ciasto, pieczemy ok. 25 min. w 200 stopniach jeśli używamy ciasta francuskiego, lub ok. 10 min., jeśli robimy ciasto kruche.

Może Ci się spodobać

5 komentarze

  1. niesamowicie apetycznie wygląda!
    niedoceniany por w roli głównej.
    cudowny kisz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wyglada twoj quiche. Za porami tez przepadam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej jestem ZA takim kiszem :) Pieknie wyglada.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam bardzo podobna tartę - jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Karmel-itka., Maggie, flowerek.com - bardzo dziękuję :) rzeczywiście por jest bardzo niedoceniany...

    OdpowiedzUsuń